خبرهای روز تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

 

گوشی مدل «Redmi Note 8» از سری محصولات شرکت مطرح شیائومی است که با پنل­ IPS LCD ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است. این محصول دارای حسگر اثرانگشت است و نمایشگر آن رزولوشن بالایی در مقایسه با گوشی‌های معمول موجود در بازار دارد.

Redmi Note 8

به‌طوری‌که در اندازه‌ی 6.3 اینچی‌اش، حدود 409 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشی ردمی‌ نوت 8 شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار بدنه‌ای از جنس شیشه قرار گرفته است که ظاهر چندرنگی و جلوه­‌ای لوکس به ردمی نوت 8 بخشیده است. این بدنه­‌ی زیبا در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط‌وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Xiaomi Redmi Note 8 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت است. این فناوری خطوط انگشت شما را با استفاده از فناوری جدید شناسایی می­‌کند و تنها با لمس انگشت شما قفل گوشی را باز می­‌کند. اما این پایان کار نیست؛ 4 دوربین که در آن‌ها سنسور 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی قرار دارد در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری 13 مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G  با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه­‌ی 5.0، نسخه­‌ی 9.0 از اندروید و باتری 4000 میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی­‌های این گوشی جدید هستند. ازنظر سخت­‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی SDM665 Snapdragon 66کوالکام بهره می‌­برد که در آن پردازنده‌­ای هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت­‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند. گوشی Xiaomi Redmi Note 8 محصولی بسیار زیبا و با ارزش خرید بالاست که به نظر می‌رسد محبوبیت بالایی را بین کاربران به خود اختصاص خواهد داد.

Redmi Note 8 رقیبی سرسخت در بازار میان رده ها

Xiaomi Redmi Note 8
شیائومی یکی از شرکت هایی است که در سال های اخیر در بازار گوشی های هوشمند حرف های زیادی برای گفتن داشته و با قدرت به راه خود در این عرصه ادامه می دهد. گوشی های عرضه شده توسط این شرکت از کیفیت های بسیار بالایی برخوردارند و برخلاف آنچه که فکر می کنید، قیمت های بسیار پایین تری نسبت به سایر رقبا دارند. پس لازم نیست برای داشتن یکی از این گوشی ها، هزینه های هنگفتی را بپردازید. یکی از گوشی های میان رده که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند، redmi note 8 هست که باید دید چگونه توانسته از پس وظایف خود برآید.

طراحی این گوشی بسیار زیبا صورت گرفته است مخصوصا رنگ های سفید و آبی آن که طرح های زیبایی را روی بدنه خود دارند و این طراحی زیبا به گونه ای است که در نگاه اول اینطور به نظر می آید که با یک گوشی پرچمدار سروکار داریم و حس یک گوشی میان رده و نسبتا ارزان قیمت را به کاربر نمی دهد. این گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است که این ترکیب بسیار با کیفیت ساخته شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته است. رنگ آبی در این گوشی طراحی خاص تری نسبت به سایر رنگ ها دارد چرا که از ترکیب رنگ آبی کمرنگ و پررنگ در قاب پشتی آن استفاده شده است. پشت گوشی از 4 دوربین به همراه حسگر اثر انگشت ساخته شده است. یکی از مشکلاتی که کاربران نوت8 پرو با آن درگیر بودند، این بود که حسگر اثر انگشت دقیقا زیر دوربین ها قرار داشت و در هنگام لمس کردن، اشتباها دوربین ها را لمس کنند و همینطور اینکه باعث کثیف شدن لنز دوربین میشد اما در این گوشی دوربین ها در گوشه کناری قرار دارند و کاربران با این موضوع درگیر نیستند. تمام این موارد در کنار یکدیگر این گوشی 190 گرمی را به وجود آورده اند که نه خیلی سبک است و نه سنگین.

یکی از اشکالاتی که به این گوشی وارد می کنند این است که توزیع وزن در آن یکنواخت نیست و نیمه بالایی آن سنگین تر از نیمه پایینی آن است به همین دلیل ممکن است در استفاده های طولانی مدت از گوشی ، کمی باعث خستگی دست شود. حاشیه های اطراف صفحه نمایش در این گوشی بسیار کم است البته در پایین صفحه نمایش یک لوگوی redmi قرار گرفته که در نسخه pro  این لوگو وجود ندارد و باعث شده حاشیه ها در این گوشی نسبت به گوشی pro کمی بیشتر باشد. دوربین سلفی نیز به شکل یک ناچ قطره ای در بالای این صفحه نمایش قرار گرفته است و ظاهر مطلوبی به این گوشی داده است. می توان گفت این گوشی نسبت یه سایر رقبا مانند سامسونگ A30 و A50 از طراحی بهتری برخوردار است چرا که جنس بدنه این گوشی ترکیبی از شیشه و فلز است. نقطه ضعف بسیار بزرگی که این گوشی در بخش طراحی و بدنه دارد، دوربین آن است که بیش از حد بیرون زدگی دارد و وقتی روی سطح صاف قرار می گیرد، بسیار به چشم می آید و می تواند کمی ظاهر گوشی را نامطلوب جلوه دهد. در مورد ضد آب بودن این گوشی باید گفت که اصلا ضد آب نیست و بدنه این گوشی فقط می تواند قطرات آب را از خود دفع کند. پس به هیچ عنوان این گوشی را در آب فرو نبرید.


 

  • ۹۹/۱۱/۲۳
  • آیدا نصیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی