خبرهای روز تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

مدت زمان مدیدی میشود که دوربین های قدیمی بسیاری از ما که با فیلم کار میکردند در کنج خانه خاک میخورند و دوربینهای پیشرفته و فوق پیشرفته دیجیتالی جایگزین آنها شده اند. طبعا همگی ما نیز از کاربرد آسان و خلاصی از دست دردسر های عکاسی به وسیله فیلم و ظاهر کردن و سایر مصیبت های آن رهایی یافته ایم. هواوی به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید گوشی های هوشمند، این روزها کیفیت دوربین عکاسی گوشی های خود را در اولویت بالایی قرار داده است چرا که اهمیت عکاسی با گوشی های هوشمند را به خوبی درک کرده است. در ادامه بهترین گوشی های هواوی را از نظر کیفیت عکاسی بررسی نموده ایم. همراه ما باشید.

بهترین گوشی هوتوی برای عکس گرفتن

 

آنچه در ادامه خواهید خواند:

  • بررسی دوربین هواوی پی 40 پرو، یکه تاز عکاسی با گوشی در دنیا

  • بررسی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G 

  • بررسی تخصصی دوربین هواوی میت 30 پرو : سلطان عکاسی درنور کم

  • بررسی دوربین هواوی P30 Pro؛ لذت عکاسی در جیب شما

  • بررسی دوربین هوآوی میت ۲۰ پرو

 

بررسی دوربین هواوی پی 40 پرو، یکه تاز عکاسی با گوشی در دنیا

 

هواوی پی 40 پرو یکی از پرچم‌داران بزرگ این روزهای بازار تلفن همراه است. این گوشی هوشمند با داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص توانسته است توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. یکی از این ویژگی‌های شاخص، دوربین این گوشی است. دوربین پی 40 پرو مجهز به 4 سنسور و لنز بوده و به نظر می‌آید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیش از این بررسی هواوی پی 40 پرو در فارنت منتشر شده است. حالا نوبت به آن رسیده تا سراغ بررسی تخصصی دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو برویم. با فارنت همراه باشید.

همانند آنچه در بازار این روزهای تلفن همراه مرسوم است، دوربین پی 40 پرو را یک دوربین چهارگانه معرفی می‌کنند. بااین‌حال، با در نظر گرفتن این‌که یکی از این دوربین‌ها، صرفاً سنسور تشخیص عمق است، باید بگوییم که پی 40 پرو هواوی مجهز به سه دوربین است که غیر از دوربین اصلی، یکی به لنز واید و دیگری به لنز تله فوتو مجهز است. این دوربین توانسته در بنچمارک دوربین DxOMark نمره فوق‌العاده 128 را به دست آورده و تا به امروز در صدر جدول قرار بگیرد.

در رابط کاربری بیشتر قسمت‌های دوربین پی 40 پرو، ازجمله حالت اصلی یا همان Photo، کاربر می‌تواند در حالت‌های Wide، 1X، 5X و 10X عکاسی کند. حالت Wide با دوربین واید عکاسی کرده و حالت 1X هم با دوربین اصلی کار می‌کند.

حالت 10X نیز با دوربین تله فوتو عکاسی می‌کند. اما حالت 5X در برخی مواقع با دوربین تله فوتو عکاسی می‌کند و در برخی موارد زوم دیجیتالی بر روی دوربین اصلی است. در آزمایش‌های ما هیچ‌وقت نتوانستیم به قطعیت برسیم که حالت 5X چه زمانی با دوربین تله فوتو و چه زمانی با دوربین اصلی عکاسی می‌کند.

تمام توضیحات بالا را آوردیم و حالا می‌گوییم که عکس‌های نمایش داده‌شده در این بررسی دوربین هواوی پی 40 پرو  در حالت پیش‌فرض دوربین و در حالت‌های Wide، 1X و 10X که عملاً عکس‌های پیش‌فرض سه دوربین واید، اصلی و تله فوتو هستند، ثبت‌شده‌اند. نکته دیگری که باید یادآور شویم این است که نسبت ابعاد عکس‌های دوربین واید با دو دوربین اصلی و تله فوتو متفاوت بوده و اندکی عریض‌تر است.

 

 

دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G 

بهترین گوشی های هواوی برای عکاسی

همانطور که می دانید این دستگاه به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است. سنسور اصلی این دوربین 40 مگاپیکسلی بوده که توسط سنسورهای 40، 8 و ToF همراهی می شود. سنسور 8 مگاپیسلی به صورت تله فوتو در نظر گرفته است. در کنار این دوربین، فلاش زنون به چشم می خورد.

هواوی میت ۳۰ پرو 5G هر چند در بازارهای زیادی ارایه نشده است اما نشان می دهد که هواوی دستگاه بسیار قابلی را ارایه کرده است.

اجازه بدهید نقاط قوت و ضعف فیلم برداری و عکاسی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G را بررسی کنیم:

 

نقاط قوت عکاسی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G

1- سطح بالایی از جزئیات در اکثر شرایط

2- نوردهی صحیح و دقیق در کلیه شرایط آزمایش شده

3- رنگهای دلپذیر هنگام عکاسی در فضای بیرون

4- نویز خوب کنترل شده

5- تخمین عمق دقیق و دامنه دینامیکی خوب در حالت بوکه

6- جزئیات خوب در عکس های بزرگنمایی در فاصله نزدیک و متوسط

7- نوردهی خوب و تعادل رنگ سفید در فلاش و فلش خودکار

 

نقاط ضعف عکاسی دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G

۱- برخی از نماهای برجسته جزئی در نور روشن

۲- سایه رنگی گاه به گاه در شرایط داخلی

۳- بعضی اوقات رنگ ها در حالت بوکه فاقد اشباع هستند

۴- هنگام بزرگنمایی، کمی تعادل رنگ سفید ایجاد می شود

۵- در هنگام استفاده از فلاش ، اندک قرار گرفتن در معرض نور و عدم تعادل رنگ سفید

 

نقاط قوت فیلم برداری دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G

۱- رندر جزئیات خوب در اکثر شرایط

۲- نوردهی دقیق

۳- نویز خوب کنترل شده

۴- رنگ مناسب در فضای باز و داخل خانه

۵- تثبیت مؤثر

۶- فوکوس خودکار سریع ، دقیق و قابل تکرار

 

نقاط ضعف فیلم برداری دوربین هواوی میت ۳۰ پرو 5G

۱- نویز چشمک زن موقتی در بیشتر شرایط

۲- نویز درشت و کمیت در نور کم

۳- بی ثباتی رنگ جزئی گاهی اوقات

 

بررسی تخصصی دوربین هواوی میت 30 پرو : سلطان عکاسی درنور کم

 

 هواوی با میت 30 پرو به میدان آمده تا پا جای پای اسمارت فون قدرتمند قبلی اش بگذارد در شرایطی که بیشتر تمرکز در رقابت بین سیستم دوربین ها بوده است. حالا اینکه هواوی چقدر در این امر موفق عمل کرده است، سوالی است که در این بررسی تخصصی قصد داریم به آن پاسخ دهیم. ابتدا نگاهی به مشخصات فنی و سخت افزاری گوشی Mate 30 Pro می اندازیم سپس در شرایط مختلف نوری عکس های آن را تحلیل می کنیم و به هر یک امتیاز می دهیم تا در نهایت ببینیم امتیاز نهایی آن چقدر می شود.

مزیت گوشی قبلی هواوی یعنی میت 20 پرو این بود که امکانات نرم افزار دوربین آن فراوان بود، حالت های مختلف و تنظیمات قابل انتخاب زیادی داشت. حالا در میت 30 پرو هواوی رابط کاربری را به نوعی پاکسازی کرده، همه دکمه ها و نوشته ها ساده تر و شفاف تر شده اند و از این نظر بهبود قابل توجهی داشته است.

پایین قسمت انتخاب حالت دوربین، دکمه شاتر، جلو و وسط صفحه دیده می شود. سمت چپ پیش نمایش گالری و سمت راست، دکمه تعویض دوربین را می بینیم. وقتی گوشی را به صورت عمودی نگه دارید دکمه های تعویض حالت سریع و تنظیمات بالای گوشی قرار دارند ابزار بزرگنمایی هم سمت راست قرار می گیرد.

در کل 17 حالت برای عکاسی وجود دارد و عملکرد برنامه دوربین فوق العاده است. تعویض حالت های دوربین، بسیار روان انجام می شود. فقط مشکلی کوچکی که مشاهده شده است این است که بلافاصله پس از گرفتن عکس اگر بخواهید به گالری بروید و آن عکس را ببینید پیغامی مبنی بر «در حال انجام پردازش» نمایش داده می شود که همین باعث می شود چند ثانیه زمان ببرد تا  عکس لود شود.

میت 30 پرو در عکاسی با نور روز عملکرد درخشانی دارد، نحوه پردازش تصویر آن به شما امکان می دهد تا جزئیات عکس ها را بتوانید ببینید. حتی اگر نور زیاد هم باشد، رنگ ها تصویر را جالب تر هم می کنند.

یک نمونه عالی در این مورد، عکسی است که از حیاط خانه گرفته شده است. گوشی جزئیات آسمان را هم نشان می دهد با ابرهایی روشن و کابل هایی که جلوی آن دیده می شوند. در جای دیگری از همین تصویر، نگاره های روی دیوار، درب منزل همسایه و بوته های باغ، خودنمایی می کنند. پراکندگی رنگ ها حتی در سایه ها و در زیر نور آسمان، دقیق است.

گوشی میت 30 پرو، رنگ ها را به طرز فوق العاده خوبی، بازسازی می کند. توازن و دقت رنگ ها بالاست. در عکس هایی که از گیاهان گرفته شده است، آنها با طراوت دیده می شوند و لوگوی Iceland هم واقعا همین قدر نارنجی بوده است!

اگر نقدی به این حالت عکاسی بخواهیم داشته باشیم، شاید به این موضوع باید اشاره کنیم که گوشی می توانست آسمان را بهتر به تصویر بکشد. بنا به دلایلی وقتی که مقدار نور کم می شود، پخش شدگی رنگ را مشاهده می کنیم که در عالم واقع چنین نیست.

اگر صادقانه بخواهیم برخورد کنیم، Mate 30 Pro از نظر بزرگنمایی، لنز تله فوتو پریسکوپ نسبت به پی 30 پرو برتر نیست. دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی به طرز شگفت آوری، مقدار فراوانی از جزئیات را با توجه به سنسور رزولوشن پایینی که دارد به تصویر در می آورد.

با در نظر گرفتن این نکته که ارتفاع سوژه از لنز دوربین 7 متر بالاتر است، عکس لوله بخاری کریسپ دیده می شود. فاصله بین آجرها و کاشی های شیروانی، به وضوح دیده می شود و بیش از حد شارپ نیستند.

 

 

بررسی دوربین هواوی P30 Pro؛ لذت عکاسی در جیب شما

بهترین گوشی هواوی برای عکس گرفتنر

در این مقاله قصد داریم با جزئیات کامل به بررسی دوربین هواوی P30 pro بپردازیم و نمونه عکس‌هایی را که با آن گرفته‌ایم به شما نشان دهیم. ویژگی‌های قابل توجه دستگاه پر تعداد هستند و پیش از این در بررسی ویدیویی هواوی P30 پرو حسابی در موردشان صحبت کردیم. اما هواوی می‌گوید پرچمدار جدید خود را برای «بازتعریف قوانین عکاسی» طراحی کرده است. برای همین تصمیم گرفتیم در مقاله‌ای جداگانه به شکل عمیق‌تر به امکانات دوربین دستگاه بپردازیم و ببینیم این محصول برای لذت واقعی از عکاسی چه قابلیت‌هایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه شوید.

گوشی هواوی P30 پرو علاوه بر دوربین از چندین جهت قابل بررسی است. باتری این گوشی حتی در ۲ روز هم به‌راحتی تمام نمی‌شود، اما وقتی خالی شد یک شارژ کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای برای تکمیل ۷۰ درصد ظرفیت باتری کافی است. اسپیکر بالای صفحه نمایش در این گوشی حذف شده است و به جای آن موقع مکالمه، نیمه‌ی بالایی صفحه‌نمایش به لرزش در می‌آید و مثل اسپیکر صدا را به گوش شما می‌رساند. چیپست کایرین ۹۸۰ که در ساخت این دستگاه به‌کار رفته نیز اولین چیپست ۷ نانومتری معرفی شده در دنیای موبایل به حساب می‌آید.

سنسور جدید RYYB و شعبده‌بازی در نور کم

این ترکیب متنوع آزادی عمل زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کمی جلوتر در مورد کارهایی که با دوربین هواوی P30 Pro می‌توان انجام داد صحبت می‌کنم اما قبل از آن باید بدانید که هواوی در این محصول از یک سنسور تصویر کاملا جدید استفاده کرده است. وقتی می‌گوییم با یک حسگر RGB یا RGGB مواجه هستیم، یعنی پیکسل‌های حسگر از سه رنگ اصلی Red ،Green و Blue تشکیل شده و با ترکیب آن‌ها رنگ‌های دیگر را می‌سازد. اما هواوی در این حسگر جدید پیکسل‌های سبز را با زرد جایگزین کرده و حالا با یک حسگر RYYB مواجه هستیم، یعنی یک پیکسل قرمز، دو زرد و یک آبی. اما این تغییر کجا به درد می‌خورد. هواوی می‌گوید با این کار جذب نور حسگر را تا ۴۰ درصد افزایش داده است، شاید تصور کنید این صرفا یک ادعای تبلیغاتی است، اما P30 پرو در عمل هم ادعای شرکت چینی را تایید می‌کند.

در نسل قبلی برای عکاسی در نور کم لازم بود حالت Night Mode را فعال کنید. در این حالت دستگاه تا ۸ ثانیه روی دست شما به جذب نور ادامه می‌داد و لرزش دست را هم به شکل نرم‌افزاری از تصویر حذف می‌کرد، در نتیجه یک عکس کاملا واضح در شب داشتیم که از نظر جذب نور چند برابر از گوشی‌های دیگر بهتر بود. حالا با تغییر سنسور، دوربین هواوی P30 Pro می‌تواند در مدت کمتری همان مقدار نور را جذب کند و این موضوع باز هم آزادی عمل کاربر را بیشتر می‌کند.

برای مشاهده سایر مشخصات این گوشی هوشمند به وبسایت رسمی هواوی در ایران یعنی هواوی موبایل فارسی مراجعه نمایید.

 

خیلی دور، خیلی نزدیک!

اما لنزهای متنوع به چه کار می‌آیند. در حالت عادی دستگاه با لنز عریض معادل ۲۷ میلی‌متر عکاسی می‌کند. حسگر ۴۰ مگاپیکسلی دستگاه هر ۴ پیکسل را یک پیکسل بزرگ‌تر در نظر می‌گیرد و به شکل پیش‌فرض عکس‌های ۱۰ مگاپیکسلی تحویل می‌دهد. علاوه بر این هوش مصنوعی به کمک کاربر می‌آید و با تشخیص سوژه، تنظیمات دوربین را برای رسیدن به رنگ بهتر تنظیم می‌کند. تصویر سمت راست بدون استفاده از هوش مصنوعی ثبت شده و در نیمه‌ی سمت چپ هوش مصنوعی دوربین یا AI رنگ‌ها را بهبود داده است.

 

 

دوربین هوآوی میت ۲۰ پرو

بهترین گوشی هواوی از نظر عکاسی

همانطور که می بینید امتیاز DxO دوربین هواوی میت ۲۰ پرو از مرز رکورد به یادماندنی ۱۰۹ هوآوی پی ۲۰ پرو عبور نمی کند. این برای من عجیب است چون علاوه بر اینکه هوآوی میت ۲۰ پرو پردازش تصویر بهتری هم دارد و دوربین سوم زاویه دید عریض می تواند بسیار جذاب باشد. همچنین عکاسی در شب هواوی میت ۲۰ پرو پیشرفت خوبی داشته است و این‌هاست کمی عجیب می کند امتیاز برابر هوآوی میت ۲۰ پرو با هوآوی پی ۲۰ پرو را!

 

کلام آخر

در این مطلب به بررسی بهترین گوشی های هواوی از نظر کیفیت دوربین و کیفیت عکاسی پرداختیم. نظر شما درباره این گوشی ها چیست؟ تجارب خود را از عکاسی با دوربین گوشی های هواوی با ما درمیان بگذارید.

  • ۰۰/۰۵/۲۸
  • آیدا نصیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی